Aktuell information med anledning av Coronaviruset – Covid 19

På den här sidan samlar vi aktuell information kring hur Kommunfastighet arbetar med anledning av covid-19 som kan vara bra för dig som hyresgäst att känna till.

Hur arbetar Kommunfastighet?

Kommunfastighet har sedan början av året tagit situationen med covid19 på största allvar. Vi har arbetat metodiskt och följt rekommendationer från myndigheterna för att förhindra vidare smittspridning och har infört försiktighetsåtgärder för våra kunders och medarbetares hälsa. Från 5 november skärper Folkhälsomyndigheten de allmänna råden och inför lokala restriktioner i Region Sörmland för att begränsa smittspridningen av covid-19. Beslutet om lokala restriktioner gäller från och med den 5 november till och med 26 november 2020 men kan komma att förlängas.

För dig som hyresgäst innebär det att Kommunfastighet under denna period endast kommer utföra akuta åtgärder (inomhus). Vi definierar akuta åtgärder inomhus som exempel vattenläckage, elfel och åtgärder av lika akut karaktär som utgör fara för liv eller fara för egendom. Tveka inte kontakta oss på Mina sidor eller på kundcenter@kfast.se eller på telefonnummer 016-16 75 16.

Tillsammans hjälps vi åt i denna allvarliga situation i samhället och vi ber dig som kund att också fundera över om ditt ärende måste åtgärdas just nu. Tillsammans kan vi minska smittspridningen i Eskilstuna och det undviker vi genom personliga möten. Dessa möten som vi i vanliga fall ser som guldkanten i vårt uppdrag med att förvalta våra lokaler och bostäder runtom i Eskilstuna. Just nu ber vi dig att återkomma med planerade åtgärder när restriktionerna från Folkhälsomyndigheten lättar.

Om frågan är akut och innebär att Kommunfastighet ska besöka ditt hem kommer vi alltid att fråga om du eller någon i ditt hushåll har symptom på sjukdom, allt för att undvika smittspridning. Har du möjlighet att inte vara hemma när vi besöker dig, kan det vara en enkel säkerhetsåtgärd för dig och för oss. Om ni är hemma ber vi er att ej vistas i samma rum där vi åtgärdar problemet. Tack för att vi tillsammans gör skillnad i Eskilstuna.

 

Telefon och webb kan bidra till minskad smittspridning

Mina sidor
Mina sidor kan du till exempel göra felanmälan, se status på tidigare felanmälan, se din hyresavi och anmäla intresse på lediga lägenheter.

016-16 75 16
Du är välkommen att ringa till Kundcenter angående felanmälan, uthyrning och övriga frågor.

kundcenter@kfast.se
Det går även bra att ställa frågor via e-post om du föredrar det. Vi läser inkommande e-post varje arbetsdag och svarar så snart vi kan.

Digitala möten
Vi kan även erbjuda dig personliga möten via teams.

Om du har ett ärende som inte går att lösa via telefon, e-post, webb eller via teams så kommer vi även erbjuda möjlighet att boka ett besök.