Felanmälan

Du som är hyresgäst hos oss kan, när som helst på dygnet, snabbt och smidigt göra en felanmälan via ”Mina sidor”. Alla dina uppgifter som vi behöver kommer automatiskt med när du fyller i din felanmälan. Du kan också följa ditt ärende och se tidigare felanmälningar.

Vem gör vad?

Är du osäker på vem som byter filter i köksfläkten eller vem som åtgärdar en droppande kran?
Här kan du se vad vi ansvarar för som hyresvärd och vad du själv ansvarar för som hyresgäst.

Hur snabbt åtgärdas felet?

  • Akuta fel åtgärdas så fort som möjligt, t.ex. vattenläckage, stopp i avlopp med uppträngande vatten, Kyl/frys är varm eller att det är strömlöst i hela lägenheten.
  • Inom 3 arbetsdagar åtgärdas fel som t.ex. toalettstol som står och rinner konstant, stopp i diskho och vattnet rinner undan sakta eller kalla element.
  • Inom 10 arbetsdagar åtgärdas övriga fel.
  • Droppande kranar och rinnande toaletter vill vi att ni anmäler så fort som möjligt, tänk på miljön och energin!

    När vi har varit i er lägenhet på grund av att ni har anmält ett fel och vi har enligt tillstånd, gått in med huvudnyckel så lämnar vi alltid ett meddelande om vad som gjort och om vi måste beställa reservdelar. Vi lämnar alltid ett meddelande när arbetet är avslutat.

    Gör en felanmälan via Mina sidor

    Jour på kvällar, nätter och helger

    Vid akuta fel som inte kan vänta till ordinarie arbetstid, till exempel en vattenläcka, ringer du 016-12 60 40. Hit kan du även ringa för att anmäla störningar och felparkerade bilar.
     

    Telefon

    Det går även bra att göra felanmälan via telefon.
    Telefonnummer: 016-16 75 16
    Telefontid: måndag – fredag kl 07.00-16.00