Nej, verksamheten du hyrt lokalen för är den du får bedriva i lokalen. Kfast har valt just din verksamhet för att det ska passa fastighetens förutsättningar, lokalen och vara förenligt med gällande bygglov. Ta kontakt med din förvaltarassistent om du söker en lokal för annan
verksamhet.
Vanliga frågor
Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren kring ditt boende, lokaler vi hyr ut och om oss.
Frågor & svar om ”renovering”
Nej, alla ombyggnader, ändringar och kompletteringar som du vill göra i lokalen måste godkännas av Kfast. I vissa fall krävs också godkännande från myndigheter, exempelvis bygglov. Ta kontakt med din förvaltarassistent innan du påbörjar några arbeten.
Nej. Som hyresgäst ansvarar du för skador på glasrutor, entrédörrar och andra inbrottskador. Tänk på att det är viktigt att du har en försäkring om olyckan eller tjuven är framme!
Avtal kan variera, men generellt är det du som ansvarar för lokalens golv, väggar och tak. Dessutom ansvarar du själv för underhåll och byte av vitvaror som kylskåp samt andra installationer och utrustning som du själv har installerat. Du kan när som helst betala själv för att till exempel måla och tapetsera, om det görs på ett fackmässigt sätt. Om du vill göra större ombyggnader krävs tillstånd från Kfast, kontakta din förvaltarassistent för mer information.